donderdag 10 november 2011

Halloweenparty!

Hey!

Eerst en voral gak nog ki deure gaan int west-vlams! Min joengste zustr is ng olsan nie ve va zegge, tis eigelijk jaloezie... Ki dus vernomn da ze me in stif ve probeert achtertedoen, min moaten zeidn me dade... Met mi moedr klappe kik eigenlik wok ni ve, ze kom zie thus van eur werk ze it zie stif rappe vo te kun begun farmvillen of een ander dwoas spelleke te spelen ip facebook, en ton meugen me eur nie stworen want tzin ol nen ki twi koein dwo gega! Da wa een echte rampe! Met vadr ist wel olsan leute, ma ndeen slut em ip in zine kamr van met datn thus is... De kluchtjes zin ton voor an toafel ma ti moar ik datr me kan lachn! Ze zin pertank goed! Met min oedste zustr klikt wel goed! Nu olle 4 in ze wel stif ve gebrek an respect... Kzitte eigenlik ve oljine thus. De redn is dak me min moaten nie nat centrum meuge zondr min zustrs, nu dede gaan eigenlijk noois weg of tis vo te vrijen of voor na de messe te gaan. Maar vo na de messe te goan zik wok ol ni mi geinviteerd, kzitte kik ier ton 3 a 4 urn oljine thus mi te verveln en da ton nog ki zondr etn!
Nu kpeizn der dus serieus an vo te verandrn, kga der nen ki over klapn met AFS. De naste ki ik da dus mjir nieuws over, nu were over nat algemeen nederlands want da dialect typen is toch nie van makkelijkste vo min!

In de afgelopen 2 weken ben ik met school naar twee universiteiten geweest, de ene was prive de andere publiek, het verschil was echt ellendig groot, dat zal je wel snel merken!
De eerste unief die we bezochten was die van mijn oudste zus, de publieke school dus, volgens hen is publiek hier beter dan prive, moesten ze mij dit niet gezegt hebben ging ik zelf toch voor prive gekozen hebben!
Om tot op de unief te geraken moest iedere leerling (ook van het 1ste en 2de jaar) 1,50 euro betalen, eenmaal we daar toekwammen was er een minibeurs opgesteld in de gymzaal, waar geen airco was! Liepen we daar met een stuk of 100 leerlingen allemaal in die hitte van standje tot standje om eens te luisteren wat men te vertellen had. Een vriendin en ik hadden hier echter niet veel zin in en gingen een lanche (soort van snack) gaan eten in de cafetaria van de unief. Toen we terug waren zagen we het ook niet meer zitten de hal weer te betreden en hebben we buiten wat zitten praten!
Om naar de priveschool te gaan werd onze klas opgehaalt door een bus, die gratis was. Alle laatste jaars studenten werden samen in een aula gezet waar we een verzorgt boekje kregen met alle info over alle richtingen er zat ook nog een stylo, een bonnetje voor een lanche + beker cola en tombolaticketje bij.
We werden vriendelijk verwelkomt door de direkteur en daarna ging iedere leerkracht wat meer uitleg geven over zijn/haar richting. Veel intressanter dan op die publieke school, hier zag je eens alles...
Daarna werd de tombola uitgevoerd, de prijzen waren echt niet van de minste: Gsm´s, Ipods,... Daarna kon je alle klassen gaan bezichtigen, je kon laten testen welke bloedgroep je had, je kon leren over de geschiedenis van de chocolade en er eten,... Iedere klas was duidelijk ingericht en je kreeg ook veel snoepjes en andere dingen. Ohja ik kreeg er trouwens ook mijn eerste condoom na een quiz waarbij ik 3 vragen goed moest beantwoorden!

Op 31 oktober werd hier ook halloween gevierd, de vriend van mijn zus besloot in zijn huis een ´echte´ halloweenparty te geven. We mochten niet verkleed gaan maar moesten in zwart/wit gaan... Toen de vriendinnen van mijn zus naar hier kwammen om ons weer samen klaar te maken gaven ze me ook aan dat ze zich normaal verkleden op halloween... Nu terug op mijn hakjes gingen we naar het feestje, ik heb me echt super goed geamuzeerd! Het vleugje alcochol deed er misschien ook wel iets toe! Montilla rum zuiver drinken en daarna doorspoelen met vodka-redbull was misschien niet het slimste idee, nu na het 4 maal te doen ben ik toch overgestapt op water! Want helaas had ik daar geen Jo Seys waaraan ik kon vragen, hey oe dronke zi kik nu op een schaal van 1 tot 10? Op het feestje heb ik veel handen op mijn achterste gevoeld waarvan ik dacht, viezerik ik ken u nie eens! Maar dat is hier normaal, ook de ´lekmuur´ is hier populair, dat is een muur op een feestje en dat staat vol met jongens en meisjes die elkaar echt zitten al te likken! Tongzoenen in het openbaar is hier normaal, maar het is echt vies! Het is niet gewoon een keer draaien, maar die blijven precies draaien!
Mijn eerste condoom heb ik nog niet nodig gehad en ik denk niet dat ik hem hier nodig zal hebben, er loopt hier en daar wel een keer een schone jongen maar niet een waarvan je bij wijze van spreken bij zou gaan kwijlen! Een tegenvaller dus!
Op het feestje was er wel een die me 4 maal probeerde te kussen, volgens een homo en een paar vriendinnen is hij de beste kusser van het stad. Ik denk dat het eerder een mietje was, ik deed hem het voorstel dat ik hem zou kussen als hij een mondzoentje gaf op de homo zijn mond, hij sloeg het af! In België zijn de mannen daarin precies toch meer man!

Nu, ik ben waarschijnlijk weer dingen vergeten te zeggen maar ja!
Tot blogs!

Freya x.

1 opmerking: