donderdag 17 november 2011

Ordem Demolay!

Hallo iedereen,

vorige weekend maakte ik toch wel een lichte cultuurshok mee... Zoals jullie weten gaat mijn vader iedere week naar de maçonaria, ik wist niet goed wat daar allemaal gebeurde maar nu heb ik er toch wat zicht op. Het is te zeggen ik ben naar een opendeurdag geweest van ordem demolay dat is de jongeren versie van die maçonaria. Wat het is kan ik moeilijk beschrijven. Iedereen komt binnen en doet een soort buiging naar hun zwaarden, als hun baas met volgelingen binnen komt doen ze een soort van gebed, zeer vreemd. Ze zetten zich op een knie en leggen hun hand voor hun ogen, precies of ze het licht niet mogen zien, daarna werd er 2 uur of langer aan een stuk gepraat over toch wel vreemde dingen, blijkbaar zouden we dat in Brussel ook hebben, ik ben er in ieder geval niet van op de hoogte...
Volgens hen is het in Brazilië zeer populair, maar toch kennen mijn vrienden die niet in Barra Do Garças wonen het hele gedoe niet... Het vraagteken dat ik erbij had is dus halvelings opgelost...

Maandag en dinsdag had ik voor de verandering weeral eens geen school, die hebben hier precies meer vakantie dan school. Nu niet dat ik dat erg vind want iedereen was ten slotte thuis :). Maandag namiddag vertrok ik met mijn jongste zus en wat vrienden naar de boerderij van de vriend van mijn zus. Het was een gezellige boel, weer nieuwe mensen leren kennen, en natuurlijk niet te vergeten savonds hun spelletje waarbij de bedoeling gewoon is jezelf dronken te krijgen. Dat de ene er al beter tegen kon dan de andere was een feit. Als trouwe kijker van het spel weet ik ondertussen al wie echt een slechte drinker is en wie wel wat pintjes achterover kan kappen. Dinsdag mocht ik op een paard rijden, wat ik vriendelijk heb geweigerd, de paardenangst zit er toch nog altijd serieus in! dan maar wat aan het water gaan zitten waar de jongens in zwommen, niet tegenstaande dat het wel wat koud was!
Moe maar voldaan kroop ik dus dinsdagavond in mijn bedje.

Ik ben gisteren ook eens gaan ´winkelen´ in het centrum met mijn zus, ik had wat dingen nodig. Rare taferelen zag ik er toch, iedere winkel is al volop versierd in de kerstsfeer, en volgens mijn zus gaat de kerstboom ook binnen kort in ons huis verschijnen, we zijn nog maar midden november... Toch iets waar die Brazilianen rap in zijn ;)

Ooh wie dacht dat de VTM veel reclame uitzendt komt beter hier geen tv kijken, zelf tijdens het nieuws wordt er tijd gemaakt voor reclame!

Verder heb ik niet zoveel te vertelen!
Groetjes

Freya x.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten