zondag 11 december 2011

Vakantie!

Hallo iedereen!

Ik zal velen van jullie nu waarschijnlijk jaloers maken als ik jullie vertel dat ik hier al twee weken vakantie heb! Helaas regent het al twee weken! Vandaag is de eerste dag met wat zon!
Veel kunnen we dus niet doen door de regen. Ik kan bijvoorbeeld ook moeilijk slapen, want het regent hier binnen boven mijn bed, dus als ik slaap wordt ik geregeld gewekt door druppels in mijn gezicht! Plezant is toch anders. Ik ben ondertussen ook al een week ziek. Maar ik blijf toch proberen om dingen te doen met vrienden! Maar wat is het fijn om ziek te zijn bij je eigen mama die je verzorgt!

Bij het begin van de vakantie ben ik vis gaan eten bij een vriendin! wat was ik blij nog eens vis te eten na 4 maand! Ik had dat echt gemist... Het was super lekker... Helaas ben ik het recept vergeten te vragen! Die vrienden zijn echt zo lief voor mij, ze hebben me al een paar dingen laten proeven van Brazilië, zo heb ik ook een lijst met hen gemaakt van dingen die ik hier zeker nog eens moet eten.
Ik mis toch wel onze Belgische keuken, iedere dag rijst en geen fruit meer. Je begint het al ferm te zien aan mijn buikje. Ook de dagelijkse wandeling van het station naar het viso zorgde dat ik nog wat in form bleef, en alle weekends DrumSpirit, maar nu ik dat niet heb komen de kilotjes er helaas bij. Ik had mezelf voorgenomen te gaan wandelen in de vakantie, maar aangezien het voortdurend regent is dat nogal moeilijk... Helaas!

Vrijdagavond was het de proclamatie van mijn klas, een echte saaie bedoening (vergeleken met de proclamatie int viso). We moesten naar het stadhuis en zaten daar wat te zitten. Toen het begon kwam iedere leerling van mijn klas binnen onder muziek van coldplay. Daarna werd er het een en ander verteld en dan mochten ze om hun diploma, nuja dat dacht ik maar, ze kregen gewoon een wit blaadje.

Gisteren was er dan een barbecue met de klas. Nuja de helft van de klas, het was super gezellig. Ik dronk er voor het eerst mijn Braziliaanse Tequilla, het was niet echt mijn ding! Geef mij toch maar een wit wijntje of een martini fiero. Rond een uur of 5 zagen we plots dat het in de verte regende, als snel kwammen er harde windstoten aan en hagelbuien. Alles waaide weg, de stoelen, de tafels, de pannen. Dan maar wat geschuild onder het afdakje want anders hadden we het gevaar een stuk fruit op ons hoofd te krijgen van uit de bomen.
Toen we terugkeerden naar het centrum zagen we afgerukte bomen op de wegen liggen, waardoor we onze route wat moesten aanpassen. We zaten ook weer met 7 personen in de wagen. Dit keer zorgde het wel voor een probleem aangezien we over een brug moeten om naar het centrum te gaan, de brug is een punt tussen 2 staten, dus de federale politie is daar altijd aanwezig, net voor de brug er dan maar 2 uitgezwierd en die mochten te voet in de regen de brug over! Niet zo plezant voor hen. Maar die vonden dat precies niet zo erg.
Erna nog een lekker Italiaans ijsje gaan eten en wat aan de rivier (onder een parasol) gaan zitten.
Ik was toch blij savonds mijn bedje te zien! (ook al was het weer wat nat).

Woensdag vertrek ik op reis met uitwisselingsstudent van over heel Brazilië. Ik ben wel de enige van mijn stad... Ik reis dus alleen naar Foz do Iguacu, dit zijn de bekendste watervallen ter wereld! Ik verlang echt al om weer nieuwe mensen te leren kennen en een nieuw stuk moeder natuur!

Tot na mijn bangelijke trip!
En dan ook nog eventjes dit, als lid van DrumSpirit kan ik toch wel trots zeggen dat ze gisteren geschitterd hebben op het podium met School is Cool! (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/MG_111210_MIAs/1.1174114)
En nu gaan ze schitteren in de kerstparades van VTM,
alvast innige deelneming aan de Ice-Queen!


Freya x.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten